Början på dag 6

Vaknade 9 idag, gick upp en timme senare, hade verkligen så mysigt i sängen med Lexus. dessutom hörede jag regnet slå mot rutan och fick ett visst obehag... denna sommaren var utan tvekan för kort!.

Har faktiskt sytt idag! min jobb-kjol hade (precis som alla andras) spruckit nedanför dragkedjan och jag sydde igen hålet, kände mig riktigt stolt, det blev inte lika bra som när mamma gör det (PIK) men det får duga, hellre det än ett hål. Har dessutom lyssnat på min avslappningskiva som man får när man bantar med XV(xtravaganza), den är riktigt mysig. dock stör jag mig lite på hennes röst, undrans om hon låter likadant i ett vanligt samtal, såfall hade det tagit 10 min att få svar på hur hon mådde=).

Vid 14.00 väntar jobb, skulle egentligen börja cykla igen idag efter 4 dagars uppehåll (2 dagar blir det egentligen eftersom helgen inte räknas eftersom jag var ledig) men det verkligen öser ner, så jag får väl snällt börja imorgon istället, kan verkligen inte cykla i regn, blir bara förbannad på mig själv då.

Jag somnade mitt i valvakan igår och vet inte ens vem som vann, Socialdemokraterna eller Moderaterna? Det är det jag ska ta reda på nu! och vad händer nu när Sverige demokraterna kom in i regeringen? slängde de ut ett annat parti nu eller är de 8 st nu? Jag tycker absolut att SD har många vettiga åsiker, men är de inte lite väl främlingsfientliga? (vi snackar tjejen som inte kan någonting om politik)...
Dock röstade jag igår, tänker dock hålla för mig själv vad jag valde. Tycker man ska rösta, det är bara en sak man gör. har man inte röstat har man ingen rätt att gny över det partiet som vann, om man tycker fel parti vann vill säga. skyll inte på att ni inte vart hemma osv, man kan förtidsrösta på valfri ort, så det é så!!

Puss och Kram från en hårt kämpande Maja!!
 

Kommentarer
Postat av: cicci

problemet med SD är att de ser grupperingar, inte människor..

2010-09-20 @ 17:49:16
URL: http://ciccidahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0