Nytt inlägg=)

Hej alla söta läsare (omjag har några kvar vill säga)

Sommaren har gått och jag har haft den BÄSTA semestern någonsin!!


Detta har jag gjort:
 
Midsommar
Guffes 25årsfest
Martins 23årsöverraskningsfest (tack alla som hjälpte till)
Linas 30 årsfest

Sen semester tillsammans med släkten i Mellbystrand
Hälsat på Sofia, Filip, Thelma och lille-Kjell i Växjö
Hälsat på Ciccis föräldrar i Kalmar.

Osså MASSOR, MASSOR, Massor mer sånna små saker som varit helt underbara!!


Guffes Födelsedag va ju helt underbar, slutade på jobbet 15.00, skulle vara på Sibbarp (hemma hos hans föräldrar) kl. 17.00. Jag har varit jätteduktig och lagt fram kläder dagen innan samt planerat smink och hår.
Lexus skulle vara hos Martinsföräldrar i deras husvagn på Lomma-camping. När jag går ut från jobbet möts jag plötsligt av VÄRLDENS värmbölja (vi har ju tack och lov AC på jobbet så där inne va det svviiinkallt).. 
Iallafall, hem, slängde mig i duschen, sen in i sängen för en 5-minuters sömn. Sen skulle jag sminka mig, OMÖJLIGT, allt bara rann av en, så det fick bli en halv-fest sminkning och håret fick jag platta eftersom jag visste att jag aldrig stått ut (eller hinnit) att våffla det, 40 min under en värmetånmg, nej jag tackar jag;)!!! Hur som helst fick vi en underbar kväll, med underbara vänner, god mat och dricka. 14.00 dagen efter va jag på jobbet igen!! Måndagen éfter (12/7) hade jag min första semesterdag!

Martins födelsedag:
Jag hade som sagt en överraskingsfest, finns inte så mycket att berätta förutom att den blev riktigt lyckad och han överraskad och glad!

Linas 30årsfest, herregud säger jag bara, FÖRBEREDELER delux!! Jättetrevlig fest, toppengod mat, Istället för tal hade jag och Anna gjort en låt som vi så vackert framförde!.


Mamma och Pappa tillsammans med min farbror och farfar (alltså hela min släckt) hade hyrt en sommarstuga v. 31 i Mellbystrand(som jag förövrigt tillbringat 1 helg/sommar med farmor och farfar sen jag va väldigt liten)

Anna, Lina, Jag och Martin bestämde oss för att komma upp och hälsa på, Lexus fick dock inte va inne i stugan och vi hade ingen hemma som kunde passa, problem tänkte vi. Men icke, Martins underbara föräldrar körde upp sin husvagn(vå får inte dra den eftersom den kräver BE-kort) och jag, Martin och Lexus som i husvagnen under nätterna, på dagarna kunde vi va utomhus hela tiden (vi va ute från 9 - 23 båda dagarna). Helt underbar semester, trotts att stugan inte va lika underbar. 

Sen åkte vi hem tidigt på tisdagen och va hemma tills tidigt(tidigt!!) på torsdagen, då vi åkte till Växjö, va det under dagen/kvällen/natten och hade underbara timmar tillsammans med vännerna där. På dagen gick vi först en lååång runda i skogen med hundarna, sen tog vi bussen in till Växjö, åt, drack cider och shoppade. Sen bestämde vi oss för att gå hem(tjejerna behövde motion och vi lika så), detta gav oss ett gott skratt, ni förstår att min älskade vän Sofia hittade inte så bra i sin egen hemstd, utan en runda på 20 minuter blev istället 55 minuter, haha så sen hade vi 2 riktigt trötta tjejer(vilket ju va bra) på kvällen åt vi gott, drack förmycke(för min del) och spelade kort. Tidigt fredag morgon la vi bilen i rikting mot Kalmar. Bodde i en stuga på Dahlgren´s område, vilket va toppen. Åt även här gott, drack gott, alla va helt underbart. Skulle göra Ölandsdjurpark på Lördagen men det ville inte väderguden, nej det ÖSREGNADE, så vi bestämde oss för att åka runt till olika glasriken och kolla, en mysig tursitgrej som jag varmt kan rekommendera!! På söndagen shoppade vi (igen) och sen på kvällen åkte vi hem.
Enda minuset (förutom vädret) i Kalmar va att Lexus och Moses (deras katt) Skrämde livet av varandra, vilket resulterade i att Moses stack och vår planerade utekväll gick i spillror!!(fast med facit i hand gjorde inte det så mycke, hade roligt ändå)..

Gekås e som gekås, inte mycket att berätta!! handlade för mellan 1500-2000 kr/person, hade problem att få in allt i bilen, annars en riktigt trevlig dag tillsammans med Mamma, Anna och Lina!

- Förlåt för att jag skriver så klyddigt, tanken med bloggen va ju att öva upp min skrivar-svenska, men för att lyckas med det måste jag ju blogga inbland också;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0