God morgon!/ Djurberättelse!

Sitter och äter nybakat bröd (tack mamma), så gott!!

Idag är jag ledig! Har jättemycke att göra, ska lämna in cykeln igen eftersom det fortfarande är punka på den (dålig jävla cykelreperatör). Sen ska jag städa heeela lägenheten, är trött på att den är sådär halvstädad, vill ha en kliniskt ren lägenhet! Ska handla och sen ska jag försöka träffa Cicci och att skriva ihopa den djur-snacks historien!. Kanske ska ta den nu direkt? Jo, men det gör jag nog=).

(Mitt när jag skriver detta inlägg går en nyvaken hund runt benen på mig och gnäller, hon är kissig. Blir till att spara allt och ta upp det efter kiss-rundan!)

Kommer dessvärre inte ihåg datumet, men tror att det var en dag i slutet av April eller början av Maj. Jag har inte inspelningen kvar eftersom den var förjobbig att lyssna på samtidigt som jag inte kunde låta bli. Ska försöka komma ihåg så viktiga detaljer som möjligt, men kommer medvetet att välja bort stora delar då de handlar mer om mig som person än henne!
Den största anledningen till varför jag valde att gå till Gabriella (förutom de faktum att jag är extremt nyfiken på sånna saker som om människor verkligen kan prata med hundar och om medium verkligen finns osv.) är att vi ju inte kan ha Lexus ensam hemma utan att hon skriker efter oss även om vi anser att vi gjort ALLT för att försöka ha henne ensam en liten stund iallafall. Vi ville också veta varför hon är på fruktansvärt rädd för andra hundar och människor (speciellt väldigt tjejiga tjejer).

Vet att jag varit jättenervös hela dagen, tog bilen till Lund, mötte upp Anna som hade lovat att följa med som moraliskstöd, körde alla mil förbi Veberöd och rakt in i skogen där EvaLina och Ginza bor (hon hade samlat ihop ett helt gäng med hundägare och vi kunde därför få Gabriella att köra till Skåne). 

När vi kommer in börjar det med att Lexus kissar mitt på EvaLinas ryamatta, jippie (Lex har INTE kissat inne på väldigt länge!) Gabriella säger att jag inte får skälla på henne eftersom det kan förstöra hela samtalet, hon fick alltså kissa inne och komma undan med det. När vi hört vad hon ville säga konstaterade både Anna och jag att det kanske inte var så konstigt att hon kissade inne. Hon öppnade upp alla sår som för länge sedan slutits åt för både henne och mig, hon va nog väldigt nervös, precis som jag.

Hon berättade för oss att när hon va liten (mindre än en handflata) fanns det en liten tjejhand som brukade trycka ner henne i golvet, detta gjorde ont och har resulterat i att hon ibland får väldigt ont i ryggen. Hon sa också att om inte Martin och jag hade köpt henne hade hon antagligen varit död idag. Uppfödaren va en liten spinkig 20 årig tjej, vi tror att Lexus försökte säga att uppfödaren misshandlade henne, men detta är ju inget vi har bevis på tyvärr.

Hon sa också väldigt mycket saker som handlar om min barndom som mobbad/utefryst som gett mig väldigt dåligt självförtroende. När hon är utan mig, även om hon är hos sin "mormor" eller "pappa" känner hon en ständig oro över vad jag gör, vem jag är med och om jag klarar mig ensam utan henne. När hon är ensam hemma blir detta för påtagligt och hon skriker tillbaka mig. Hon tror också att eftersom vi är så lika hon och jag, så kompliterar vi varandra så bra och känner oss inte hela utan varandra.

Martins kärlek till mig anser Lexus är det bästa som hänt mig (oss). Att han "tar hand om" mig och att han gör allt för mig är väldigt viktigt i min utveckling. Att han dessutom är världens bästa pappa höjer ju honom ännu mer!.

Lexus tycker det är jobbigt att hälsa på nya folk och hundar, hon tycker det är jobbigt när de tittar på henne och hon vill bara vara i fred. Speciellt jobbigt är det när nya människor kommer in i vårt hem, hon har väldigt svårt att lita på andra och tycker dom ska gå lika fort som de kom. Gabriella säger till oss att Lexus hatar när vi tvingar henne att hälsa på nya människor/hundar, vill jag hälsa, så hälsar jag, vill jag inte så låt mig för helvete slippa! (min hund svor väldigt mycket, undra vem hon har fått det ifrån....).

Ja, detta är väl det mesta jag kan återberätta av våra 30 min tillsammans med Gabriella, mycket viktiga och lärorika. Tror nog allt vi ska dit igen.

Har ni några frågor så ställ dem gärna så ska jag försöka svara på dem!

Nu - STÄDA!


Kramar 

 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Åh vad spännande!! Måste varit så roligt att vara där och få veta detta. Förstår att Lexus inte vill att du ska gå, men hur löser man det då? Ni måste väl kunna lämna henne själv ibland? Fick du inget svar på det? Eller kasnke man måste gå kurs för att träna bort detta? Mamma gick jättebra kurs hos en vi känner i Skegrie. Det kasnke kan vara nåt? Kram

2010-08-23 @ 21:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0